Villa Oki is een huis middenin het centrum van Bussum waar jong volwassenen met een verstandelijke beperking onder begeleiding wonen.

Villa Oki biedt een veilige, begeleide en toekomstvaste woonomgeving aan acht jongeren met een beperking, waarvan twee rolstoelgebonden. Het huis is zo ingericht dat de eigen kamers, de gemeenschappelijke ruimtes, de faciliteiten en de techniek volledig aansluiten op de eisen die aan de bewoningsvorm worden gesteld. Denk daarbij aan acht slaap/woonkamers, vier badkamers, een gemeenschappelijke woon- en leefkeuken, wasruimte, een heerlijke tuin en een TV/hobbyruimte. De woning en de tuin zijn helemaal rolstoelvriendelijk ingericht, er is een lift naar de verdiepingen en het pand is voorzien van moderne domotica.

Villa Oki valt onder de vlag van een Stichting Oki. De woonbegeleiders zijn in dienst van deze stichting. Stichting Oki ziet toe op en adviseert over de continuïteit en de kwaliteit van de geboden woonomgeving. Deze doelstelling vereist een onafhankelijk, bekwaam en betrokken bestuur.