De Rotaryclub Naarden-Bussum organiseerde zaterdagmiddag 17 december voor de tweede keer de Rotary Santa Run. Ongeveer honderd vrolijke deelnemers liepen in rode kerstmanpakken door het centrum van Bussum. De actie leverde 3500 euro op voor het goede doel.

Dat goede doel is de vergroening van de daktuin van Woongroep De Olmen in Bussum. Met de opbrengst kan de daktuin voorzien worden van een sedumlaag. De Rotary Santa Run is een ludieke run volledig in kerstsfeer en inmiddels een begrip in heel Nederland. Alle deelnemers, van jong tot oud, rennen of wandelen in kerstmanpak het parcours voor het goede doel. De afstand was bijna drie kilometer door het centrum van Bussum.

Vanwege de gladheid werd aan de deelnemers gevraagd om niet te rennen maar te wandelen. Dat mocht de pret niet drukken. Na afloop was er erwtensoep en glühwein in de Kapelstraat. De Rotaryclub Naarden-Bussum is vast van plan om de Rotary Santarun volgend jaar weer te organiseren.